Ocena uvršča podjetja na lestvici od 1 (najmanj odporna) do 10 (najbolj odporna).
Ocena kaže zmožnost prilagajanja in napredovanja podjetja v zahtevnih razmerah. Cilj prilagajanja ni zgolj »preživetje« temveč hitrejše okrevanje in ustvarjanje prednosti na trgu.
Odpornost (angl. »business resilience«) se gradi na celostnem obvladovanju številnih elementov. Trdne finance dolgoročno ne pripomorejo k odpornosti, če podjetje nima jasne strategije, odzivne organizacije, motiviranih kadrov, raziskovanja in napredka prek razvoja, diverzificirane prodaje in nabave ter širše vključenosti v okolje.
Finančna trdnost je ščit pred ranljivostjo, kadar se v poslovnem okolju pojavita plačilna nedisciplina in omejevanje posojilnih sredstev.
Jasna strategija se redno spremlja ob vključitvi velikega deleža zaposlenih in uspe realizirati strateške cilje.
Odzivnost organizacije in ljudi ključno prispeva k prilagoditvi novim (kriznim) razmeram. Sinhronizacija prioritet podjetja in zaposlenih je privlačna za talente.
Sledenje zgolj maksimalni učinkovitosti lahko negativno vpliva na odpornost. Zagotavljati je treba raznolikost, »zlate« rezerve in sposobnost učenja.
Le odporna podjetja se stalno obnavljajo, dolgoročno preživijo in uspejo.
Orodje za diagnostiko odpornosti podjetja je edinstveno.
Rezultat merjenja pokaže prednosti in ranljivosti vašega podjetja v primerjavi s tistimi, ki so v meritvi že sodelovali. Merjenje se opravi prek spletnega vprašalnika, ki vsebuje 49 vprašanj, katerim dodamo še 21 indikatorjev iz javno dostopnih podatkov in naše ekspertne presoje (GVIN, AJPES, bizi.si, spletne strani sodelujočih podjetij). Na podlagi skupno 70 indikatorjev s prilagojenimi utežmi izračunamo vašo oceno in podamo vse primerjave z ostalimi podjetji.
V razširjeni raziskavi merjenja odpornosti je do sedaj sodelovalo več kot 100 podjetij in ključnih ljudi na vodstvenih položajih. Vzorec vseh obravnavanih podjetij je reprezentativen v vseh panogah in za vse velikosti podjetij. Primerjalni podatki so agregirani in anonimni. Pri merjenju smo osredotočeni na 9 ključnih področij delovanja podjetja in upoštevamo uveljavljene standarde najboljših finančnih, poslovnih, organizacijskih in vodstvenih praks.
Cena za enkratno merjenje poslovne odpornosti podjetja znaša 150 € + DDV. Izvedba je enostavna: po prejetem naročilu oz. plačilu boste dobili povezavo do spletne ankete.
Po izvedbi meritve dobite povratno informacijo v obliki poročila, v katerem so navedeni: vaša individualna ocena, razlike po področjih, primerjava z ostalimi podjetji, podroben indeks odpornosti, indeks uravnoteženosti in potencial sprememb.
OPOZORILO
Standardizirani vprašalnik ni idealen za mikro podjetja oz. podjetja s prometom pod 0,5 mio EUR ali manj kot 5 zaposlenimi ter podjetja umeščena v dejavnosti z oznakami B, K in od O do S. Dane omejitve lahko presežemo z individualnim pristopom do vašega podjetja.
Se v turbulentnih časih težje znajdete? Ste spoznali, da ste nepripravljeni? So prišle nenadne priložnosti, ki jih zamujate?
Če ste odgovorili pritrdilno, je čas, da dvignete svojo odpornost! Postavite si odpornost kot temeljno kompetenco in poslovni imperativ ter vgradite odpornost v vsa svoja ključna poslovna področja. Predanost prilagajanju je najboljša popotnica za doseganje visoke odpornosti.
Za podjetje, ki se znajde v krizni situaciji (primer covid-19) in je že v osnovi manj odporno, je težava dvojna. Vendar obstaja pot, ki podjetje vodi do izhoda iz krizne situacije, in to z dvignjeno odpornostjo. Prvi odzivi gredo v smeri kritičnega reševanja (odvreči balast), identifikacije hitrih priložnosti na trgu, pospešitve izboljšav in razumevanja temeljnih premikov v panogi, kar je osnova za inoviranje.
V mirnejših časih je veliko dobrih priložnosti za preventivno izboljšanje odpornosti, je več časa za učenje in napredovanje prek razumevanja okolja in lastnih šibkosti, kar je osnova za nove strateške načrte, organizacijske prilagoditve, diverzificiranje prodaje in nenazadnje lekcije, ki sčasoma vodijo v spremenjeno vedenje.
V podjetju Valior d.o.o. smo se z raziskovanjem in merjenjem odpornosti podjetij začeli ukvarjati leta 2018 z napovedovanjem prihajajoče krize. Kriza je prišla, bolj trdovratna in čisto drugačna, kot jo je svet pričakoval, saj je v prvi vrsti zdravstvena kriza, ki ima izjemne gospodarske in družbene posledice.
S poglabljanjem raziskovanja in merjenja odpornosti podjetij nadaljujemo naše poslanstvo v podpori podjetjem, da se lažje znajdejo v vseh novih okoliščinah. Dodatno smo vključili več strokovnjakov in za širšo javnost pripravili poglobljen dokument z naslovom Bela knjiga o obvladovanju in merjenju odpornosti podjetja v kriznih in nekriznih časih, ki je na voljo tukaj.
Imamo bogate izkušnje iz sveta financ in tudi iz mehkih veščin poslovnih optimizacij. Soočali smo se tako s podjetji v resnih težavah, ki so odlašala s korenitimi spremembami, kot tudi z zdravimi podjetji, ki pametno stavijo na preventivo. Opravili smo množico projektov na področju finančnega in poslovnega svetovanja, sanacij in zahtevnih prestrukturiranj podjetij. Ta širina nam omogoča celovit vpogled v ključne faktorje, ki vplivajo na odpornost podjetij.
Če potrebujete poglobljen in edinstven vpogled v odpornost svojega podjetja in potencialne ukrepe za njen dvig, se obrnite na nas. Z veseljem vam bomo pomagali.